Електронна звітність - просто та безкоштовно

В ГНА Украины введены стандарты на предоставление услуг
Дата: 25.08.2009
Тема: Новости


СтандартПриказом ГНА Украины от 14.08.09 № 443 введены в действие стандарты на предоставление административных услуг. В частности, имеется стандарт на административную услугу по приему отчетности плательщиков налогов в электронном виде.

В стандарте перечислены: перечень необходимых документов для осуществления данной услуги; порядок и последовательность действий и описание этапов; требования к срокам подачи и исчерпывающий перечень оснований для не принятия отчетов и многое другое.



Полный текст стандарта приводится ниже.


 Додаток 15
до наказу ДПА України
від 14.08.09 № 443


СТАНДАРТ
надання адміністративної послуги
з приймання електронної звітності платників податків
в електронному вигляді


1. Орган державної податкової служби, структурний підрозділ, що надає послугу

Центр обробки електронних звітів (відділ централізованої обробки електронних звітів ДПА у м. Києві, підпорядкований ДПА України).

2. Перелік категорій одержувачів адміністративної послуги

Всі категорії платників податків.

3. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги

Підставою для одержання адміністративної послуги відповідно до Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.08 №320/15011 (далі – Інструкція), є договір про визнання електронних документів.

4. Склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги

Одержувач адміністративної послуги:

отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків - фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці;

отримує в органі державної податкової служби за місцем реєстрації або на веб-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів, безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів державної податкової служби податкових документів в електронному вигляді;

ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи - суб’єкта підприємницької діяльності – за наявності печатки);

надає до органу державної податкової служби за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії;

після підписання договору в органі державної податкової служби за місцем реєстрації отримує один примірник договору, при цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів для засвідчення того, що йому повернуто один примірник договору.

На запит одержувача адміністративної послуги орган державної податкової служби за місцем реєстрації:

видає два примірники договору;

записує на електронний носій одержувача адміністративної послуги безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів державної податкової служби податкових документів в електронному вигляді;

приймає від одержувача адміністративної послуги підписані та скріплені печаткою (для фізичної особи - суб’єкта підприємницької діяльності – за наявності печатки) два примірники договору та електронний носій з посиленими сертифікатами відкритих ключів;

звіряє реквізити, вказані у договорі, з реєстраційними даними одержувача адміністративної послуги в органах державної податкової служби. У разі невідповідності реквізитів повертає одержувачу адміністративної послуги електронний носій та надані примірники договору;

після підписання договору вносить відповідний запис до журналу обліку договорів про визнання електронних документів з платниками податків та видає одержувачу адміністративної послуги один примірник договору.

Відповідно до Інструкції при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку платник податків та органи державної податкової служби повинні додержуватися такого порядку:

Платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим – ЕЦП керівника, третім – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків посади бухгалтера ЕЦП посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим – ЕЦП керівника, другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Платником податків - фізичною особою - суб’єктом підприємницької діяльності ЕЦП накладаються у такому порядку: першим – ЕЦП платника податків – фізичної особи, другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

Після накладання ЕЦП платник податків шифрує податковий документ в електронному вигляді та направляє до органів державної податкової служби через телекомунікаційні канали зв’язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків.

Після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи державної податкової служби проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП та відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту).

Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі податкових документів в електронному вигляді до органу державної податкової служби засобами телекомунікаційного зв’язку. Ця квитанція надсилається органами державної податкової служби на електронну адресу платника податків, з якої надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі державної податкової служби. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.

Підтвердженням платнику податків прийняття податкових документів до бази даних державної податкової служби є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу державної податкової служби, здійснюється шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі державної податкової служби.
Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу державної податкової служби, здійснюється шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв’язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі державної податкової служби.

Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів державної податкової служби є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Якщо платник податків надіслав до органів державної податкової служби кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів державної податкової служби останнім до закінчення граничного терміну, встановленого законодавством для подання податкової звітності, за умови, що його сформовано правильно, прийнято до бази даних державної податкової служби та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

5. Вимоги до строків надання адміністративної послуги, дій, прийняття рішень при наданні адміністративної послуги 

Податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані засобами телекомунікаційного зв’язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.

Податкова звітність приймається з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів.

6. Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги 

Невідповідність реквізитів, вказаних у договорі про визнання електронних документів, реєстраційним даним платника податків в органах державної податкової служби (на етапі укладення договору);

ненадання одержувачем адміністративної послуги нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих (на етапі дії договору);

зміна одержувачем адміністративної послуги місця реєстрації в органі державної податкової служби (на етапі дії договору).

7. Опис результату, який повинен отримати одержувач

У результаті надсилання податкової звітності в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку до органу державної податкової служби за місцем реєстрації одержувач адміністративної послуги отримує підтвердження про прийняття або неприйняття звітності (із зазначенням причин), а саме три електронних документи:
1) повідомлення про одержання звіту – від приймального шлюзу центру обробки електронних звітів;
2) квитанцію №1 – перша квитанція є підтвердженням передачі податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку;
3) квитанцію №2 – друга квитанція є підтвердженням прийняття податкових документів до бази даних державної податкової служби. Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то одержувачу адміністративної послуги надсилається друга квитанція про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин.

8. Інформація про платність або безоплатність надання адміністративної послуги, розмір та порядок перерахування плати за надання, якщо плату передбачено 

Послуга є безоплатною.

9. Вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до кваліфікації 

Посадова особа, яка безпосередньо забезпечує надання адміністративної послуги, повинна мати вищу освіту у галузі податкового законодавства, програмування, автоматизації, економіки, фінансів, систем управління, математики або інформатизації та стаж роботи за фахом не менше 3 років.

10. Черговість надання адміністративної послуги ( дій та прийняття рішень) у разі перевищення попиту над можливістю надання адміністративної послуги без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги 

Послуга надається у міру надходження документів у терміни, визначені законодавством.
11. Вимоги до інформаційного забезпечення одержувача при зверненні за одержанням та у ході надання адміністративної послуги

Інформаційні матеріали щодо отримання послуги розміщені на стендах у державних податкових інспекціях, на офіційних веб-сайтах ДПА України та регіональних ДПА, у засобах масової інформації. Також інформацію про послугу можна отримати в Інформаційно-довідковому департаменті ДПС, інформаційно-аналітичній правовій системі „ЛІГА ЗАКОН”, на форумі ДПА України.

12. Особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо

Особливостей надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо не передбачено.
Користування послугою заощаджує час на формування податкової звітності в електронному вигляді та доставку до органів державної податкової служби. Платники податків – особи похилого віку та інваліди можуть подавати звітність безпосередньо зі своїх робочих місць.

13. Порядок подачі, реєстрації і розгляду скарг на недотримання Стандарту

Подання і розгляд скарг на недотримання Стандарту здійснюються відповідно до Закону України „Про звернення громадян”.

14. Порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування збитків одержувачу

Виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги здійснюється шляхом доопрацювання, модернізації та підтримки в актуальному стані програмного забезпечення з приймання та обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді.





Это статья опубликована на сайте: http://opz.org.ua
Ссылка на эту статью: http://opz.org.ua/index.php?name=News&op=article&sid=76