account » 20 янв 2015, 15:14
Ідея ЕКПП - хороша, але, як завжди, "розумники" з ДПА все зробили "через Альпи".
Що треба бухгалтеру?
1. Простота користування.
2. Надійність і передбачуваність роботи.
3. Відсутність інсталяційного шаманства з інструкціями для програмістів
4. Можливість роботи з будь-якої операційної системи або комп'ютера
5. Ніяких маніпуляцій з регулярними і ідіотськими "оновленнями"
Що зробили в ДПА з електронним кабінетом ПП?
п.п. 1-4 не виконані. Тільки п.5.
Що одежали в результаті корисного? Аналізуємо:
1. Працює тільки з Windows, хоча розрекламовано, що це чиста WEB-програма. Брехня.
2. Знову таки, треба встановлювати собі на комп'ютер додаткові Windows-бібліотеки. А воно нам треба?
3. Обіцяного WEB немає: кожен раз закачується windows-програмка, через яку й працюємо.
4. Без ключів програма не стартує. Що за ідіотство?
5. Продукт сирий. Кругом одні глюки, підвисання, помилки (див. дописи вище).
4. В результаті маємо гальма, помилки і непридатний для роботи продукт.
Що я хочу, як бухгалтер?
1. В момент реєстрації (або існування) підприємства (або ПП) автоматично одержати на сервері ДПА свій WEB-персональний кабінет платника податків. Без ніяких договорів, печаток електронних ключів. Є підприєство - є кабінет. Одежуємо тільки тимчасовий пароль! Входимо по своєму ЗКПО і паролю через інтернет.
2. Після першого входу клієнт сам активізовуємо свій ПКПП, встановлюючи новий пароль і номера моб. телефонів для СМС.
3. ПКПП - чистий WEB. Без ніяких додаткових докачувань і інсталяцій. Хочу працювати з будь-якого комп'ютера або планшета.
Технічно ці ідеї реалізуються достатньо тривіально і дуже швидко. Потрібно лише бажання чиновників ДПА. Хоча розум підказує, що вони на це йти не хочуть, бо зникне ціла галузь програм і фірм, які пасуться разом із чиновниками на полі звітності і смокчуть кров з нещасних бухгалтерів.
Передбачаю репліки зацікавлених у збереженні статус-кво опонентів. Тому одразу й відповідаю:
Електронні ключі для звітування в ЕКПП не потрібні.
Вони мають сенс для випадку, коли треба унеможливлити зміни документу і гарантувати ідентичность його копії у декларанта і одержувача. Це має сенс лише тоді, коли документ створюється на стороні платника і передається електронним транспортом в ДПА. Хто, до речі оскаржував в ДПА свою електронну копію звіту?!
В ЕКПП транспорт документу відсутній: він наживо створюється на серевері ДПА. Тому, для підпису достатньо двохфакторної автентифікації (напр. пароль+СМС). Щось накшалт "Підтверджую, що цей документ заповнений правильно і я його надсилаю". Точно так, як робляться платіжні документи у WEB-банкінгу.
Прошу не посилатись на закон про електронні підписи. Для ПКПП він недоречний.
Всі серьозні світові платіжні системи, через які проходить не один бюджет України(!!!), працюють саме так. Там реальні гроші, а тут просто звіти.
Вимагаймо від чиновників саме такого ЕКПП! За що ми їм платимо свої гроші?
Геть фірми-присоски з їх монстроподібними програмами!